коуъркинг софия - 5 допълнителни източника на вдъхновение
Корпоративен офис: очаквания и реалност
Да имаш собствен корпоративен офис е пряко свързано с „работодателския бранд“ („employer branding“). С други думи офисът е важна част от изграждането на имиджа на фирмата пред текущи кадри и бъдещи такива, които искаме да привлечем. Именно удобствата и грижата към служителите са фактори, които биха ги задържали по-дълго. Безплатно качествено кафе, което е на тяхно разположение, допълнително помещения с кухненско оборудване или зала за почивка. Всички тези малки жестове ще ги накарат да се чувстват по-щастливи в работното им ежедневие
Но притежанието на собствени офиси не е еквивалент на добри условия на труд в тях. В действителност предприятия с ограничен бюджет спестяват точно от този ресор. Част от проблемите, с които може да се сблъскате са: недобре отопление помещения, липса на достатъчно естествена светлина, неудобни столове и старо техническо оборудване.
В същото време може да дадем и много позитивни примера в тази насока. И това са мениджъри, осъзнали колко ключово за успеха на бизнеса им е да имаш мотивиран екип. Колкото по-оценени, доволни и вдъхновени се чувстват служителите, толкова по-продуктивни и мотивирани ще бъдат в постигането на общите корпоративни цели.
Работа от вкъщи
Несъмнено динамичните промени в последните 2 години, свързани с пандемията, накараха много хора да разберат какво е да се работи от вкъщи. За някои тази опция беше позната. Други свикнаха доста бързо. Удобства от този тип работа определено не липсват – поспиване до по-късно, спестяване на време и средства за транспорт, възможност да хапнеш нещо домашно и вкусно на обяд.
Въпреки това изолацията в големи дози има своите последици.
Стив Джобс казва: „Великите неща в бизнеса никога не се правят от един човек, те се правят от група хора.” Вярвам, че шансът да направиш нещо велико, откъснат от света, е доста минимален.
The Story of Home Office and Work From Home
Що се отнася до моя опит и дали аз бих избрала опцията да работя от вкъщи, категоричният ми отговор е – НЕ, НЕ и пак НЕ! :))
За да защитя възгледите си, нека споделя как протича един мой хоум офис работен ден:
- Събуждане, пижамен аутфит, който се запазва до края на работния ден (прилична прическа и грим, само ако е предвиден видео разговор за деня). Съвсем на място може да използвам нашумяла фраза от социалните медии, която казва: „Колкото повече време прекарвам вкъщи, все повече заприличвам на бездомен“.
- 8:00ч. Кафе, закуска, започване на работния процес, пускане на кафемашината още няколко пъти от съпруга ми. Следват въпроси от сорта „ти какво закуси“, „аз какво да закуся“, „какво ще ядем на обяд“. Все високоинтелектуални разговори още в самия старт на деня. Още по-забавно е, ако в картинката участва и детенце, което поради определени обстоятелства не е на градина/училище.
- 10:30-11:00ч. Пускане на една пералня, слизане до магазина, че май хлябът е свършил и ето че е обяд. Но задачите няма как да бъдат свършени сами. Обядвам за 5 минути пред лаптопа, за да наваксам изоставането.
- Множеството прекъсвания от телефонни позвънявания, свързани с разговори по съвместната работа. И въпреки това като че ли концентрацията към 13ч. е вече налице. Но не задълго. Ремонтни дейности започват да се вихрят с пълна сила, заглушавайки собствените ми мисли. Ако не са съседите, ще са грижливи общинари, които са решили да разкопаят за пореден път новоасфалтираната улица пред кооперацията ни.
- 14-14:30ч. тишината се завръща, но мен ме гложди мисълта за изпраното и непроснато пране в пералнята… а и тези чинии в мивката от обяд. Решавам да елиминирам скоростно тези разсейващи елементи от „работната обстановка“.
- 15:30ч. с нова доза кафе и да видим до къде сме стигнали. Лесно може да предположите… За час и половина се опитвам да дам най-доброто от себе си!
- 17:00ч. скоростно се изстрелвам да взема детето. Че ще се работи вечерта е повече от ясно, съдейки по „високата ми продуктивност“през деня.
Book Your Free Coworking Tour
Whether you are a Digital Nomad, Freelancer or Student. We have the right Fixed Desk, Hot Desk and private office solution for you.
5 вдъхновяващи предимства на споделените офиси
Светът е голям и спасение дебне отвсякъде Коуъркингът е вдъхновение!
Впоследствие ще разгледаме в детайли предимствата и недостатъците на споделените работни пространства. Но сега нека отбележим 5-те сигурни източника за една по-висока продуктивност.
Креативна работна атмосфера
Стимулира творческото мислене и повишава мотивацията на служителите.
Работната среда е пряко свързана с продуктивността. Цветовете и дизайнът на помещенията предразполагат към креативност. Може да се насладите на изобилие от пряка светлина, удобна мебелировка и високото технологично оборудване.
Общност от иноватори
Подкрепа от професионалисти с иноваторски дух и свежи идеи.
„Мозъчната атака“ или така нареченият брейнсторминг с подобен тип хора може да генерира идеи или да разреши проблем по високоскоростен начин. Често проблемите в работните ни задачи се виждат по-добре отстрани. Затова и решението се крие в това да споделим и да видим една по-различна гледна точка.
Зали за релакс и игри
Способ за сплотяване на колектива и повишаване на ефективността.
Освен модерно работно пространство, споделеният офис може да ни донесе забавни преживявания с останалите „наематели“. За да сме ефективни, трябва да сме отпочинали и заредени с положителни емоции. Залите за игри и отдих сплотяват и помагат да опознаем човека срещу нас в една неформална обстановка.
Стаи за събития и семинари
Допринася за личностното и професионално израстване.
Споделените офиси организират развлекателни събития като куиз състезания, вечер на настолните игри или просто събиране на по чаша вино. Те допринасят за доброто настроение и дават възможност за множество контакти. А за тези, които искат да натрупат нови професионални знания, могат да се включат в конференции и семинари на различни тематики – бизнес, предприемачество, дигитален маркетинг и др.
Здравословна социализация
Възможност за обяд или кафе със съмишленици и колеги, с които обменяте опит и идеи.
Бързото развитие предполага споделяне. Колкото повече мнения получиш по свой проект, толкова по-успешен може да го направиш. Графични дизайнери, програмисти, маркетолози, финансови консултанти – диверсифицираната екосистема на коуъркинга може да спомогне всяко направление.
Плюсове и минуси на корпоративния офис и на споделеното работно пространство
Корпоративен офис предимства:
- Допринася за добрия имидж и висока репутация на предприятието.
- Възможност за изграждане на собствена офис култура – поведение на служителите, кое е подходящо и кое не, какъв фирмен морал да бъде спазван.
- Комфорт от рутинна атмосфера.
- Висока сигурност – на достъп и на съхранение на фирмена информация.
Корпоративен офис недостатъци:
- Голяма финансова инвестиция за покупка или дългосрочен договор за наем.
- Високи разходи за оборудване и поддръжка.
- Необходими разрешителни и лицензи.
- Липса на гъвкавост на пространството при промяна в размера на бизнеса и броя служители.
- Сключване на голям брой договори с различни доставчици на услуги.
Споделен офис предимства:
- Краткосрочен ангажимент за наем.
- Плащаш толкова, колкото ползваш.
- Модерен дизайн и инфраструктура.
- Включени административни услуги и услуги по поддръжка.
- Престижен бизнес адрес.
- Ползотворно сътрудничество с партньори.
- Диференцирана среда от хора с иновативни идеи и подходи.
- Организирани събития за релакс, медитация, обучения или уъркшопове.
- Колаборация с професионални ментори.
- Досег до множество стратегически ресурси.
Споделен офис недостатъци:
- Не винаги може да се възползваш от изцяло лично пространство и изолация, освен ако не си избрал съответния абонамент за това.
- Възможно е да е по-шумно от корпоративния офис (но това зависи изцяло от политиката на споделения спейс).
- Повече фактори за разсейване (не и от тези вкъщи или в кафенето).
- Ограничения в персонализирането и фирменото брандиране.
Иноватори в бизнеса
Дали говорим за бизнес, работна среда, хранене или начин на живот, ще намерим привърженици както на традиционните методи, така и на иновативните такива.
Как може да определим някого като иноватор? Характерни качества на този тип хора са тяхното любопитство, наблюдателност, асоциативно мислене, нужда от създаване на контакти, склонност към експериментиране. Те генерират идеи на база вдъхновение и творческо мислене. Иноваторите са хора, които искат и са готови на промяна в името на напредъка.
Що се отнася до иновации в бизнеса, те не са свързани единствено със създаването на нови продукти и услуги. Важен е начинът, по който се изграждат бизнес стратегиите. Всяка организационна структура се стреми към хармоничност и стабилност. Но това което отличава иновативните компании е тяхната гъвкавост, адаптивност, трансформативност и скорост на реакция при непрекъснатите изменения на пазара.
При определени обстоятелства иновативният подход изглежда рисков. Въпреки това успехът е следствие от подобни рискове. А удовлетворението идва само тогава, когато сме дали всичко от себе си за постигане на крайните резултати.
Формула за щастие
Казват, че няма точна формула за това как да бъдем щастливи. А може би формулировките са много и зависят от нашата индивидуалност. Важното е да знаем, че решения съществуват. Оправдания също.
Ако не сте удовлетворени от това, което правите, от общността, към която принадлежите, от мястото, на което работите – не занижавайте критериите си. Променете вашата реалност и я превърнете в по-добра версия, върху която да градите бъдещите си успехи.
Ние от Sketch coworking и Sketch StartUp Space оставаме на ваше разположение и сме готови да допринесем за вашия щастлив работен процес. При въпроси и нужда от съпорт, може да ни потърсите на:
+359 (876) 705-838 / Srebarna
+359 (877) 510-911 / SSS
What other Members say about our Coworking Space in Sofia
Explore more Sketch Workspace Solution
We understand that every professional and every business has unique needs. That’s why we’ve crafted a range of flexible office solutions to cater to your specific requirements. Explore our offerings and find the perfect environment to fuel your growth and productivity.